søndag den 8. september 2013

R to the O to the D to the E to the O!

Hey Followers!

I går (7-9-13) var Emma, Agnes og jeg med til et velgørenheds arrangement.
Det gik ud på af vi - sammen med cirka 6000 andre - gik 5 miles (8 km).
Der var live musik, boder med gratis mad, mini zoo, hoppeborg og mange mennesker.
Og alle de mennesker gik for nogen eller noget..
Nogle gik for en ven eller en i familien der er syg.
Nogle andre gik for dem selv, fordi de har overlevet en hjertesygdom eller en anden alvorlig sygdom.
Og andre gik for deres eget helbred.
Det var så rart at se så mange mennesker gøre noget for velgørenhed.
Så mange mennesker der tænker på andre end dem selv.  
Det var godt nok hårdt at gå 8 km. i 40 graders varme, men det var det hele værd!
Senere på dagen tog Agnes, Cecil, Emma og jeg til Rodeo! Yeeeeeha!
Det var selvfølgelig i den gamle del af Fort Worth.
Der var fyldt med cowboys og cowgirls!
Der kunne jeg virkelig mærke at jeg er i Texas!
Cowboys red på heste og tyre, svingede med lassoer, fangede kalve og red om kap. 

Det hele var super sjovt!

I fredags optrådte jeg med min monolog i min Theatre Arts class, 
og en del har spurgt ind til den, så jeg vil bare svare jer alle sammen her:

Det gik super godt! Jeg fik intet kritik.. 
Min monolog handler om den dag jeg stod i lufthavnen og sagde farvel til 
min dejlige familie.
(I kan læse den lidt længere nede)
Min lærer kunne rigtig godt lide min optræden, og hun sagde et eller
andet med dansk..
Jeg hørte ikke det hele, så jeg spurgte om hun sagde jeg skulle gøre det på dansk..
Det var så ikke lige det hun sagde, men det synes hun da var en fantastisk idé!
Så uden overhovedet at have øvet den eller oversat den til dansk, 
gik jeg op og gjorde hele min monolog på dansk..

Det gode ved at optræde på dansk foran et amerikansk publikum, 
er at når man glemmer teksten, kan man sige lige hvad man vil uden de ved at man glemte teksten. 
Jeg glemte én linje, så jeg sagde bare: 

"Det er lige meget hvad jeg siger, i kan alligevel ikke forstå det."

De synes at det var super sjovt at høre den på dansk også!

  "Moments that matters":

Happy? No...
Excited? Yes! But no...
Sad? No, not at all!
Scared! That's it! That's what I am!
I'm scared!
I'm leaving my family, my friends and even my country behind..
Of course I'm scared!
Scared of what's waiting for me in the future...
Scared of being different...
But I can do this! I know I can!
I actually don't have a choise...
But I want this!
I've been waiting two years for this day,
and now that it's finally here...
I'm scared...

Jeg håber Danmark har det godt!
Jeg har det super godt!


XOXO,


-Mille

Ingen kommentarer:

Send en kommentar