søndag den 25. august 2013

New York and Texas!

Hey Followers!

Så er jeg i Fort Worth, Texas! Emma og jeg kom i går!

Vi har lige været 4 dage i New York på Soft Landing Camp.
Jeg havde egentligt tænkt mig at skrive hver aften, 
men der er sket så mange ting på så kort tid, 
så jeg slet ikke har haft tid til det…
So…. Jeg gør det bare i dag!

New York!

Dag 1:

I Tirsdags skulle jeg op klokken 6 - hvilket er meget tidligt for mig..
Det hele var så spændende at jeg faktisk havde ekstremt nemt ved at stå op!
Jeg skulle nemlig mødes med de 7 andre danske piger (og 2 svenske) i Kastrup Lufthavn, for at starte mit eventyr!
Vi skulle mellemlande i Heathrow Lufthavn i London, så det tog 9 timer i stedet for 7-8 timer..
De var vildt søde! Og det var ikke så slemt at flyve de 9 timer, som jeg havde regnet med!
Vi mødtes med resten af gruppen – Finland, Sverige og Norge – inkl. min værtssøster Emma!
Vi var først i JFK Lufthavn ved midnat – lokal tid – hvilket vil sige ved 6-7 tiden om morgenen i Danmark... 
Så det var på hovedet i seng, nu hvor der ventede en ny spændende dag klokken 8 næste morgen...
Dag 2:
2. dag startede jeg dagen ud med sightseeing fra 8-13!
Vi så upper og midtown Manhatten, vi gik en tur i Central Park, 
gik på High Line – som går fra 14 th til 31 st - og så var vi rundt og se en masse bygninger som vores guide, Dennis, 
fortalte en hel masse om!
Bl.a. så vi den bygning som Bruce Willis bor i – og i samme bygning er der et hotel som koster 13.000 $ per. nat – ”The Empire” fra Gossip Girl, Central Station, ”Dakota Building” hvor John Lennon boede osv.

Efter sightseeingen fik vi 5 timer alene til at shoppe eller hvad vi nu ville.
Cæcilie, Freja og jeg gik op i Rockefeller Center, for at se ud over New York – hvilket var fantastisk!
Vi gik også ned ad 5 th Avenue, så Time Square – hvor vi så
2 mænd med store slanger, 
som jeg spurgte om jeg måtte røre, 
hvor jeg så ender op med den største rundt om halsen uden manden ville tage den tilbage, og 10 $ fattigere,
prøvede at få en gul taxa – uden held, så vi endte op i en cykeltaxi,
og rent faktisk fik fat i en gul taxa som vi så kørte i – og taxa chauføreren var så sjov, så det gjorde den oplevelse 100 gange bedre.
Da vi kom tilbage til hotellet, spiste vi vores mad vi havde købt med og gik ned til ”Adapting to America”-mødet.
Dag 3:

Igen skulle vi tidligt op... 
Sightseeingen startede nemlig kl. 8 igen...
Vi så bl.a. The Statue of Liberty, Lower Manhatten,”Friends”-huset, 
huset som Carrie Bradshaw fra “Sex and the city” bor i, 
der hvor The Twin Towers stod og tog til Brooklyn – hvor vi tog et fællesbilled!

Vi så også pier 59, som er der hvor Titanic var på vej hen, men aldrig nåede frem..   

Og Little Italy, China Town, Chelsea Marked - som er der hvor Oreo blev opfundet, der hvor de filmer Americas got talent, The New York Times, der hvor Chuck og Blair - fra Gossip Girl - blev gift, den bygning Nicole Kidman bor i og Leonardo DiCaprio lige er flyttet fra osv.

Vi var også inde i en American Express bygning, 
som ligger lige ved siden af det der før var Twin Towers. 
Og den dag de faldt, var 11 af deres ansatte inde i en af Twin Towers, 
og alle 11 døde… 
Så de har lavet et minde sted inde i American Express bygningen, 
som hedder ”11 Tears”. 
Det er fyldt med vand og så hænger der en stor krystal i midten, som symbolisere tårer. 
Den krystal hænger i 11 snore. 
Og den ting med vandet i, er delt op i 11 dele, 
og i hver af dem står der navnet og noget som hver familie har skrevet.

Efter sightseeingen, gik vi igen rundt alene.
Denne gang shoppede vi løs på Broadway!
På hotellet gik de fleste danske piger ned på restauranten, 
for lige at spise og fejre at vores udvekslingsår officielt startede dagen efter.
Vi grinede sååå meget! Alle folk gloede helt vildt på os! 
Men vi havde det jo bare sjovt.
Vi var også til flymødet for lige at få styr på det hele.

Random facts om New York:

”5,5 millioner mennesker bruger subway hver dag. Det er cirka lige så mange som bor i hele Danmark. ”

”Mange mennesker tror at Central Park er den største park i New York, andre tror det er den eneste park i New York. Men faktisk er det kun den 5 største park ud af over 200 parker i New York! ”

"New York er inddelt i 5 dele - Manhatten, Bronx, Queens, Staten Island og Brooklyn - og mange tror at Manhatten er den største, men det er Queens. Faktisk er Manhatten en af de mindste, da der "kun" bor 1,5 millioner mennesker."

"Brooklyn Brigde er den mest berømte bro i New York, ud af 4000 broer. "


”New York har ikke altid heddet New York. I 1625 hed det New Amsterdam. ”


”Der døde 2700 mennesker ved 9/11.. og 1000 af dem er der ingen spor af, totalt forsvundet…”

Texas!

Jeg var selvfølgelig på den første afgang...
Så jeg stod op kl. 02.30 for at tage til lufhavnen med nogle af de andre...

Jeg fløj med nogle af de andre til Charlotte, North Carolina,
for så at flyve videre alene til Dallas/Fort Worth.
Jeg var allerede i Dallas kl. 11 og Emma landede først kl. 16.
Anyways... Da jeg kom ud ad døren for at hente min baggage, 
så jeg min værtsfamilie stå med et skilt - hvor det havde skrevet Millie i stedet for Mille - og en buket blomster!
Jeg blev sååå glad!
10 minutter senere da vi stod og ventede på min baggage, 
kom en dame hen bag min værtsfar og sagde BOOOO!
Det var så min søde kontakt person Sonya!
Vi snakkede lige om de praktiske ting og så tog mig og min værtsfamilie
videre til Denny's for at få morgenmad/frokost.

Vi tog så tilbage for at hente Emma, så vi kunne tage hjem til huset 
i Fort Worth.
I dag har vi været ude og shoppe tøj til skolen - ikke uniformer, 
men tøj der er inden for skolens regler.
Det har været super hyggeligt, og vi har både været i Walmart, AT&T,
Macy's, JC Penny osv.

(Alle billeder er enten taget af mig, Laura Loenborg eller Cæcilie Christiansen)

Det har været nogle helt fantastiske dage og jeg nyder de 41 grader! 


XOXO,
-Mille

Ingen kommentarer:

Send en kommentar