onsdag den 7. august 2013

Notarius Publicus And Brunch With Mommy!

Hey Followers!

I dag har min mor og jeg været lidt rundt omkring i det "gamle" København.
Jeg skulle nemlig ind til en notar inde i Københavns Byret.
Jeg skulle have underskrevet nogle skolepapirer, som åbenbart ikke kunne
underskrives af Københavns Borgerservice - som havde været 300 kr. billigere.

Inde på notarens kontor var der en meget interessant væg.
Han havde en hel væg - som jeg selvfølgelig ikke måtte tage et billede af,
fordi det var inde i en af retsbygningerne - fyldt med billeder af 
alle de mænd (og en kvinde) som har været notarer i Københavns Byret.
Der var helt tilbage til den første notar (1671-1677) frem til den kvindelige 
notar som stoppede i 1992.
Den gang blev notarer udnævnt af kongen, 
så man var en meget fin mand hvis man var notar.

Nu hvor vi allerede var inde i byen, 
så kiggede vi lige på nogle af de gamle bygninger.
Vi fandt bl.a. det hus hvor Mozarts enke boede i.


På vej hjem tog min mor og jeg på Café Obelix, hvor vi spiste brunch.
Det var super hyggeligt lige at have noget mor-datter-tid inden jeg tager afsted!
Og senere på dagen fik vi besøg af min søde mormor.

Min søster og jeg besluttede os lige for at male lidt. Og gæt hvad jeg malede?

Det har været en rigtig hyggelig dag og jeg nyder den sidste tid i Danmark.


XOXO,



-Mille

Ingen kommentarer:

Send en kommentar